
مهم نیست کسب و کار شما چقدر بزرگ یا کوچک است، ایمیل مارکتینگ یکی از مهم ترین کانال های بازاریابی دیجیتال است. ایمیل ها هنوز راهی موثر برای دستیابی به مشتریان مناسب در نظر گرفته می شوند.
در اینجا توضیح خواهیم داد که معمولاً چگونه و چه اشتباهاتی در بازاریابی ایمیلی مرتکب می شویم و چگونه می تواند استراتژی بازاریابی ما را از بین ببرد و کارها را به اشتباه بیندازد.
اشتباهات بازاریابی ایمیلی که در سال 2020 باید از آنها اجتناب کرد
- از مشتریان خود استقبال نمی کند:
به مشتریان اجازه دهید بدانند شما چه کسی هستید و چگونه ایمیل آنها را دریافت می کنید. این مرحله برای ایجاد اولین برداشت شما بسیار مهم است. اولین برداشت، راهی است که مشتریان را با کسب و کار خود در ارتباط نگه دارید. لازم نیست وقتی کسی ایمیل تبلیغاتی شما را دریافت می کند غریبه به نظر برسید.
- بدون افزودن دعوت به اقدام
هر محتوای خوبی که ایجاد می کنید باید دعوت به عمل داشته باشد. ایمیل های زیادی وجود دارد جایی که فرستنده اغلب فراموش می کند دکمه تماس به اقدام را اضافه کند. اول از همه، تلاش زیادی لازم است تا مشترکین ایمیل شما را باز کنند و سپس اگر اقدامی انجام ندهند، تمام تلاش شما برای کلیک مشتری روی ایمیل به هدر می رود. شما باید فقط یک تماس برای اقدام در ایمیل داشته باشید. ایمیلی که حاوی یک فراخوان برای اقدام باشد، اغلب یک ایمیل بازاریابی خوب در نظر گرفته می شود.
- ارسال ایمیل به دفعات زیاد
بازاریابی ایمیلی همیشه وجود داشته است شهرت بدی برای ارسال هرزنامه به صندوق ورودی افراد. بله، درست است که بسیاری از معامله گران با فعالیت های مشابه وجود دارند. به همین دلیل است که مشترکین اغلب برای خبرنامه ثبت نام نمی کنند.
شما باید به آنها بگویید که ایمیل های زیادی ارسال نخواهید کرد تا آنها را وادار به ثبت نام کنید. تو می توانی احتمالا هفته ای یک یا دو بار ایمیل می زند. در واقع، این روش استانداردی است که اکثر بازاریابان ایمیلی از آن پیروی می کنند.
- ما فراموش می کنیم مشترکان را تقسیم بندی کنیم
شما به دلیل دیگری مشترک دریافت می کنید. فرض کنید ممکن است آخرین پست وبلاگ شما را دوست داشته باشند و نیاز به اطلاع رسانی داشته باشند، یا گاهی اوقات ممکن است فقط به محصولات و خدمات شما علاقه مند باشند. نمی توانید به همه ایمیل بزنید. این روش درستی برای ارسال ایمیل در بازاریابی ایمیلی نیست. این امر منجر به لغو اشتراک بسیاری خواهد شد.
بهتر است ایجاد گروه در حالی که مشترکین را به ثبت نام دعوت کنید. و باید مراقب باشید که چه نوع محتوایی را با مشترکین خود به اشتراک می گذارید.
می توانید مشترکین را بر اساس تقسیم بندی کنید:
- محل
- سن
- چرخه فروش
- زبان
- ارزش طول عمر
- منافع
- رفتار موج سواری
- خریدهای قبلی
- منتظر مشترکین بیشتر
برخی از صاحبان مشاغل اغلب منتظر مشترکین هستند. این راه درستی برای صبر کردن نیست. هیچ اعداد دقیقی برای دنبال کردن وجود ندارد، مانند اینکه چه تعداد مشترک برای اجرای یک کمپین ایمیل مناسب است. شما فقط با 1000 مشترک می توانید کمپین را اجرا کنید. زمانی که منتظر بمانید تا 10 مشترک دیگر به دست آورید، آسان است، ممکن است در نهایت علاقه 1000 مشترک را از دست بدهید. بنابراین باید بدون در نظر گرفتن تعداد مشترکین، به طور مرتب ایمیل ارسال کنید.
گفته شده که بیش از 70 درصد از مشترکین ایمیل از طریق گوشی های هوشمند خود به ایمیل دسترسی دارند. باید مطمئن شوید که تمی که می نویسید کاملاً قابل مشاهده است مانند صفحه موبایل و در عین حال به اندازه کافی جذاب باشد که باز شود. همچنین باید طرحبندیها و دکمههایی را انتخاب کنید که به راحتی با صفحه تلفن همراه تنظیم شوند.
دلیل برای موبایل دوستانه تر کردن آن:
- دسترسی آسان
- اگر محتوا به اندازه کافی خوب نوشته شده باشد، اغلب بلافاصله پاسخ داده می شود
- اجرای آسان اقدامات سریع مانند تماس برای درخواست یا برنامه ریزی یک قرار
- به راحتی اطلاعات را با دیگران به اشتراک بگذارید.
- اشتباه در هنگام نوشتن ایمیل
در حال ارسال پیامهای غیرحرفهای با اشتباهات گرامری و املایی میتواند منجر به شهرت نام تجاری بد شود. شما باید مدتی را صرف ساختن هر محتوایی کنید که انتظار دارید بفروشید. هنگامی که چیزی را تبلیغ می کنید، اگر محتوای شما به اندازه کافی خوب نباشد، به خوبی انجام می شود. به احتمال زیاد، مشتریان ممکن است علاقه مند به خرید محصول شما باشند، اما ممکن است پس از مشاهده اشتباهات در ایمیل، آن را کاهش دهند.
در بازاریابی ایمیلی، مشترکین همه چیز هستند. بدون مشترکین، نمی توانید انتظار بازاریابی ایمیلی موفقی داشته باشید. بنابراین، برای به دست آوردن بازدهی خوب در بازاریابی ایمیلی، باید ایده هایی برای افزایش ثبت نام بیشتر داشته باشید. ثبت نام در بازاریابی ایمیلی در هر کسب و کاری مهم است. از آنجایی که ایمیل یکی از راه های ارتباط با مشتریان و درگیر نگه داشتن آنها با برند شماست، مهم است که برای مشترکین خود حرفه ای به نظر برسید.
نتیجه:اگرچه صدها شرکت مانند شما با استراتژی های ایمیل مارکتینگ وجود دارند. اگر از این 8 اشتباه اجتناب کنید و بازاریابی ایمیلی را به طور موثر پیاده سازی کنید، می توانید از همه اینها متمایز شوید. دادن ترجیحات بیشتر کاربر تلفن همراه هنگام نوشتن ایمیل. زیرا بالاترین تعاملات و CTR ها را دارد. نوشتن یک موضوع جذاب برای اینکه مردم ایمیل شما را باز کنند. و فراموش نکنید CTA (تماس برای اقدام)
بازاریابی ایمیلی این روزها می تواند چالش برانگیز باشد، اما همچنان می توانید با استراتژی های موثر دست بالا را داشته باشید.